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#11
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/2/27 20:12
PVB Elite
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Preliminary English Translations for Page 8 of the Instruction Booklet:

[At the very top of the page]

3. 操作方法
3. OPERATION METHOD

[In the upper left, blue bar]

L+ボタン
Left Control Pad

[Beneath the above]

《ゲーム中》
自機キャラクター「ピートロン」を上下
左右に移動させます。
《その他》
カーソル選択移動させます。
《In Game》
Moves your machine character, "Peatron,"
up, down, left and right.
《Otherwise》
Moves the cursor selection.

[In the lower left, blue bar]

SELECTボタン
SELECT Button

[Beneath the above]

ゲーム中ポーズ時に押すことにより、
視差調整を行うことが出来ます。
また、タイトル画面でメニューを表示
します。
By pressing this at the time of pause during the
game, you can make a parallax adjustment.
In addition, it displays the menu in the title
screen.

[In the lower right, blue bar]

STARTボタン
START Button

[Beneath the above]

《ゲーム中》ポーズをかけ、一旦
ゲームを中断します。
《その他》ゲームスタート時に
使用します。
《In Game》Applies the pause,
suspending the game temporarily.
《Otherwise》This is used at the
time of Game Start.

Attach file:



jpg  Space Squash Page008.jpg (854.07 KB)
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#12
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/2/27 20:18
PVB Elite
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Preliminary English Translations for Page 9 of the Instruction Booklet:

Lトリガーボタン
Rトリガーボタン
チャージ技を使用できます。
(但し、パワーゲージが最大の場合のみ
です。)
Left Trigger Button
Right Trigger Button
With these, you can use the charge skill.
(However, only when the power gauge is
at the maximum.)

R+ボタン
《ゲーム中》左…左打ち 上…上打ち
右…右打ち 下…パワーゲージのチャージをします。
《その他》マップ画面でカーソル移動させます。
Right Control Pad
《In Game》Left = Left-hand punch; Up = Above-head punch;
Right = Right-hand punch; Down = Charges the power gauge.
《Otherwise》Moves the cursor on the map screen.

Aボタン
カーソル部分の選択決定をします。
A Button
Makes a selection decision during the cursor portion.

Bボタン
選択のキャンセルを行います。
B Button
Cancels a selection.

※ゲーム中、A+B+SELECT+STARTでリセットがかかります。 ご注意ください。
※Please note that, during the game, hitting A+B+SELECT+START will reset the game.

Attach file:



jpg  Space Squash Page009.jpg (761.54 KB)
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#13
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/2/29 15:22
PVB Elite
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Preliminary English Translations for Page 10 of the Instruction Booklet:

4. スペース スカッシュとはこんなゲームだ!!
4. SPACE SQUASH IS A GAME LIKE THIS!!

『スペース スカッシュ』は、スカッシュとエアホッケーを取り入れたシンプルな内容、か
つ、奥行きを最大限に活かしたアクションゲームです。
"Space Squash" is an action game that incorporates the simple contents of squash and air
hockey... and... that utilizes depth to the maximum.

このゲームでは、立体空間の中でゲームを繰り広げることになりますが、この立体空間を
1STAGEと呼び、4STAGEクリアする毎に、ボスキャラとの闘いとなります。
また、ボスキャラの後には、得点を稼ぎまくるボーナスステージも用意されています。
更に、本ゲームでは、4STAGE+ボスステージ+ボーナスステージの、合計6STAGEで、1
エリアとなります。
In this game, the game will unfold in a three-dimensional space. This three-dimensional space
is called a stage. Each time you clear four stages, there will be a fight with a boss character.
In addition, after a boss character, there is also a bonus stage, where you can earn extra points.
Furthermore, in this game, 4 stages + a boss stage + a bonus stage, so 6 stages in total, equals
an area.

スペース スカッシュでは、1エリア終了ごとに、次のエリアを選択することができ、エ
リアの選択によって、ステージ構成も変わりますから、プレイヤーによっては、苦手なス
テージパターンが続いたり、逆に得意なステージパターンが続くこともあります。
全部で、4エリアをクリアーすると、エンディングとなり、その中のステージバリエーショ
ンは、ボスとボーナスを除き、全部で60ステージのバリエーションが用意されています。
In Space Squash, at the end of each area, you can choose the next area. Depending on the choice
of area, the composition of the stage will also change. Depending on the player, a stage pattern that
one is not very good at may follow; conversely, a stage pattern that one is good at might follow.
When you clear 4 areas in all, there will be an ending. As for the stage variations among these, with
the exception of bosses and bonuses, there are 60 variations of stages in total.

Attach file:



jpg  Space Squash Page010.jpg (868.90 KB)
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#14
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/2/29 15:25
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Preliminary English Translations for Page 11 of the Instruction Booklet:

具体的には、向かってくる弾(サイコボール)を打ち返し、相手の陣にたたき込めば、ワン
ポイント先取となり、1STAGE ※ 3ポイント先取で、次のステージへと向かうことになり
ます。
To go into more detail, if you hit back the ball (Psycho Ball) that is coming towards you
and knock it past your opponent, you will score a point. If you score 3* points in a stage,
you will be heading onto the next stage.

その他、ゲーム中にはステージによって横長のステージや縦長のステージ、正方形のステー
ジなど、さまざまなステージが用意されています。これらのステージは、敵キャラの性格
とあわせて癖付けされています。
また、アイテムボックスや、障害物などが、ステージの特徴を盛り上げています。
In addition, during the game, from stage to stage, there are different kinds of stages available,
such as square stages, horizontally long stages, and vertically long stages. These stages each
have a fixed habit, along with nature, of the enemy character.
Also, the item boxes and obstacles, etc. add to the features of the stages.

ゲーム中、弾を真正面から受けると、失神してしまい、一定時間身動きがとれなくなり、
更に♥マークが一つ減ってしまいます。
全部の♥マークがなくなると、1ポイント取られてしまいます。
During the game, when you get struck by the ball from the front, you will be stunned and will no
longer be able to move for a fixed period of time. Furthermore, you will have one less ♥ mark.
When there are no ♥ marks at all, one point will be earned.

さぁ、あなたも白熱しまくること間違いなしの
スペース スカッシュの世界を体験してみて下さい。
Now, please try to experience the world of Space
Squash that is sure to excite you.

※CONFIG MODEで変更することか出来ます。
*This can be modified in the CONFIG MODE.

Attach file:



jpg  Space Squash Page011.jpg (818.70 KB)
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#15
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/2/29 16:32
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Preliminary English Translations for Page 12 of the Instruction Booklet:

[At the very top of the page]

5. ゲーム画面構成について
5. ABOUT THE GAME SCREEN CONFIGURATION

[Right beneath the above]

《通常ゲーム画面》
《The Usual Game Screen》

[Along the top side of the screenshot, going left to right]

サイコボール
Psycho Ball

敵キャラ
Enemy Character

[Along the left side of the screenshot, going down]

スコア
Score

アイテムボックス
Item Box

プレイヤーライフ
Player's Life

[Along the bottom side of the screenshot, going left to right]

プレイヤー側パワーゲージ
Player-side Power Gauge

自機キャラ(ピートロン)
Your machine character (Peatron)

[Along the right side of the screenshot, going down]

敵側
パワーゲージ
Enemy-side
Power Gauge

敵のライフ
Enemy's Life

Attach file:



jpg  Space Squash Page012.jpg (831.31 KB)
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#16
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/3/1 20:42
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Preliminary English Translations for Page 13 of the Instruction Booklet:

スペース スカッシュでは、基本的には、L+ボタンの上下左右で、自機キャラ「ピー
トロン」を動かし、R+ボタンの上 ・左右で、サイコボールと呼ばれる弾を打ち返
します。
また、状況を見ながら、R+ボタンの下を押すことにより、パワーゲージの部分の
パラメータをためていくことができ、最大までゲージをためると、チャージ技の名
称が表示され、LトリガーかRトリガーボタンを押すと、チャージ技を使用するこ
とが出来ます。
但し、チャージ技はタイミングをはかって使用しないと、逆に自分を追い込むこと
にもなってしまいます。
In Space Squash, basically, you move your machine character, "Peatron," with up, down, left, and right on the left control pad, and you hit back the ball, called the Psycho Ball, with left, right, and up on the right control pad.
Also, while watching the situation, you can go for the parameter of the power gauge by pressing down on the right control pad. When you build the gauge up to the maximum, the name of the charge skill will be displayed. When you press the left trigger or right trigger button, you can use the charge skill.
If you do not apply good timing to the charge skill, however, you may also force yourself into a bad situation.

その他、ステージによっても異なりますが、画面の四方にはアイテムボックスと呼
ばれる箱が設置されています。
In addition, a box called an item box may be located in each of the four corners of the screen, but this also varies depending on the stage.

サイコボールを使ってボックスにボールを当てると、中からアイテムが飛び出して
きます。
うまく拾って、ゲームをスムーズに進めて下さい。
Using the Psycho Ball, when you hit the ball into a box, an item will pop out from the inside.
Skillfully pick it up and smoothly proceed in the game.

Attach file:



jpg  Space Squash Page013.jpg (771.51 KB)
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#17
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/3/1 20:49
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Preliminary English Translations for Page 14 of the Instruction Booklet:

《ボスステージ》
《Boss Stage》

ボス面では、うまく敵の弱点にボールを当ててボスライ
フを減らしていき、全てのライフを消費させると、クリアー
となります。
In terms of the boss, skillfully hitting the ball into a weak point of the enemy
will reduce the boss's life. When all of the boss's life is gone, the boss stage
will be cleared.

※ボスステージでは、ボールを打ち返せないか、ダメー
ジを受けてピートロンがやられてしまうと1ミスとな
ります。ミスマークが埋まってしまうと、GAME OVERと
なってしまいます。
※In the boss stage, if you are not able to hit the ball back or
if Peatron goes down by taking too much damage, you will
get a "miss." When all "miss" marks become filled, it is Game
Over.

※ミスの数は、マッチ数によって変化します。
CONFIG MODEでMATCHを変更すると、ミスの回数も
変更されます。
※The number of misses is dependent upon the match number.
When MATCH is changed in the CONFIG MODE, also the number of
misses is changed.

[Along the top of the upper screenshot]

ボス
Boss

ボスライフ
Boss's Life

[Along the bottom of the upper screenshot]

ピートロン
Peatron

ミスマーク
"Miss" Marks

[To the left of the lower screenshot]

《エリア選択画面》
《Area Selection Screen》

ゲームがある程度進むと、エリアの選択をしなくて
はなりません。
When the game progresses to a certain extent, you must
select the next area.

L ・Rいずれかの+ボタンの上下で選択先エリアを選
んで、Aボタンで決定します。
Select the destination area by using up or down on either the
left or right control pad and then press the A Button to decide.

[Along the top of the lower screenshot]

エリア選択カーソル
Area Selection Cursor

[Along the bottom of the lower screenshot]

選択先エリア
Destination Area Option

ピートロン
Peatron

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#18
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/3/5 19:19
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Preliminary English Translations for Page 15 of the Instruction Booklet:

6. チャージ技について
6. ABOUT THE CHARGE SKILL

(Translator's Note: "Charge Skill" is the final translation that I've decided upon, so "CHARGE TECHNIQUE" on the contents page should be "CHARGE SKILL.")

チャージ技は、以下の4種類が用意されており、各ステージ開始前に、L+ボタン
の上下の選択により、設定することが出来ます。
The following 4 types of charge skills are available. You can set one of these before the start of
each stage by selecting one with up or down on the left control pad.

「シュートボール」
通常のスピードの倍の速度のスマッシュを相手陣地にた
たき込みます。
(敵によっては打ち返してくることもあります。)
"Shoot Ball"
Smashes the ball past your opponent at twice the normal
speed.
(There are also times when the enemy will hit it back.)

「ホーミングボール」
相手に対して飛んでいく、誘導スマッシュです。
"Homing Ball"
Flies into the opponent. This is smash-inducing.

「シールド」
味方陣地全てに一定時間シールドを張り巡らせます。
"Shield"
Stretches a shield over your entire territory for a certain
period of time.

「スピード」
自機キャラの移動スピードを一定時間最大値にします。
"Speed"
Maximizes the movement speed of your machine character
for a certain period of time.

チャージ技は、ゲーム中、R+ボタンの下を押し続けることにより、パワーゲージ
にため込んでいき、パワーゲージが最大になった際に、パワーゲージの部分がチャー
ジ技の表示に変わり、LトリガーかRトリガーボタンにて、チャージ技を使用する
ことが出来ます。
During the game, you can keep building up the power gauge of the charge skill by pressing
and holding down on the right control pad. When the gauge is at its maximum power, the
power gauge changes to display the charge skill. You can then use the charge skill with the
Left Trigger or Right Trigger Button.

これらのチャージ技は、相手の敵キャラのチャージ技や性格、ボスキャラクターの
種類により、選択を考える必要があります。
When deciding your choice of charge skill, you should take the charge skill and personality of
the opponent character or the type of boss character into consideration.

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jpg  Space Squash Page015.jpg (875.36 KB)
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#19
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/3/6 15:36
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Preliminary English Translations for Page 16 of the Instruction Booklet:

7. コンフィグモード(CONFIG MODE)について
7. ABOUT THE CONFIG MODE

本ゲームでは、以下の6項目を変更することが可能です。
コンフィグモード(CONFIG MODE)には、タイトル画面で、SELECTボタンを押すこと
により、簡易メニュー「GAME START ・ TRAINING ・CONFIG MODE」の項目が表示さ
れ、+ボタンの上下にて、CONFIG MODEを選択し、Aボタンを押すと、本モードに
入ることが出来ます。
変更は、L ・Rいずれかの+ボタンの上下で変更箇所の項目を選択し、左右で変更しま
す。Aボタンでコンフィグモードを抜けます。
In this game, it is possible to modify the following 6 items.
For CONFIG MODE, at the title screen, press the SELECT Button to display the simple menu
items "GAME START, TRAINING, and CONFIG MODE." Use up or down on a control pad to
select CONFIG MODE. When you press the A Button, you can enter this mode.
For modification, using either the left or right control pad, select an item to modify with up or
down and modify it with left or right. Press the A Button to exit CONFIG MODE.

LEVEL .................. EASY / NORMAL / HARD

ゲームの難易度です。EASYでやさしく、HARDでむずかしめ
に設定することが可能です。(初期値はNORMAL)
This is the degree of difficulty of the game. It can be set to easy with
"EASY" and hard with "HARD." (The initial setting is NORMAL)

BGM ..................... ON / OFF

BGMの有無を選択します。(初期値は、ON=BGM有)
Choose the presence or absence of BGM (background music).
(The initial setting is ON = presence of BGM)

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#20
Re: Preliminary English Translations for Space Squash
Posted on: 2012/3/6 15:41
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Preliminary English Translations for Page 17 of the Instruction Booklet:

BACK ..................... A TYPE / B TYPE / C TYPE

ゲーム中の周りの壁フィールドのグラフィックを変更します。
グラフィックの変更によって、ゲームは変化しませんので、
好きなグラフィックを選んでゲームを行って下さい。
(初期値は、A TYPE)
Modifies the graphics of the surrounding wall field during the game.
Since the game does not change by changing the graphics, please
choose your favorite graphics for the game.
(The initial setting is A TYPE)

MATCH ............... 2 / 3 / 4 Point

ゲーム中のマッチ (セット) 数を最高何マッチにするか選択
します。 (初期値は、3 Point)
Select what the highest match (set) number will be in a match during the
game. (The initial setting is 3-Point)

CONTINUE ............ 3 / 5 / 7

CONTINUEの選択回数を 3 . 5 . 7 回の中から選択します。
また、CONTINUE回数は、ゲーム中に登場するアイテムによっ
ても、増加させることは可能です。(初期値は、3回)
※コンティニューの最大数は9回までです。
Select the number of continue options from among 3, 5, and 7 times.
Also, the number of times that you can continue can increase, depending
on the items that appear in the game. (The initial setting is 3 times)
※The maximum number of continues is 9.

BRIGHTNESS ......

DARKLE(暗め) / MIDDLE(普通) / BRIGHT(明るめ)
画面全体のトーンを若干変更できます。(初期値は、MIDDLE)
DARK (dark) / MIDDLE (normal) / BRIGHT (bright)
You can slightly change the tone of the entire screen.
(The initial setting is MIDDLE)

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